vineri, 30 ianuarie 2015

Casablanca dincolo de bazar

Marocanii sunt fără îndoială mândri de națiunea proprie și de originile lor Își cultivă onestitatea și ospitalitatea ca un bun comun. Noțiunea de suk în Casablanca este putin diferită în raport cu spațiile similare din orașele imperiale vechi ale Marocului. Pe de o parte statutul de capitală comercială a țării prin care se perindă alături de mărfuri și produse cutume și mentalități noi iar pe de altă parte pentru că realitatea amenajării arhitecturale în Casablanca delimitează o medina veche și una noua însa de fapt nici una nu este atât de veche precum cele din spațiile urbane ale vechilor orașe marocane Organizarea spațiului și etalarea mărfurilor face ca strada să devina o vitrină deschisă,un loc de promenadă pentru bucuria simțurilor, conferind un caracter unic pentru sukul de aici Iar dacă nu este atât de cunoscut este bine de precizat că marocanii sunt importanți producatori de măsline și de produse derivate astfel încât o piață măslinie multicoloră poate fi un spectacol și loc în care ispita gustului sau a degustării să fie pusă la grea incercare A cumpăra,a vinde,a trece,a rămâne,a învăța,sunt verbele necesare descifrării unui suk Dar dincolo de cuvinte se află buna cuviință și ospitalitate pe care le simți din priviri și prin gesturi. Iar dacă apuci să intri în vorbă în vreun colț de medina adăstând la rost de poveste,legendele se croiesc precum caftane aduse de cine știe ce berber cu ale sale caravane în lumina unui timp modern.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu